Steun de Stichting AED Gemeente Ede

Verslag 2020

Hier vindt u het jaarverslag van 2020: >link<

Doneren

Kent u iemand die een dierbare heeft verloren omdat het te lang duurde voordat men ging reanimeren? Of dat er geen AED beschikbaar was? Dit had misschien voorkomen kunnen worden als onze gemeente Hartveilig zou zijn. Steun ons om dat mogelijk te maken.
Reanimatie en defibrillatie binnen de 6 minuten geven een overlevingskans van 50 tot 70%.

Belastingvoordeel

Wanneer u aan de Stichting AED Gemeente Ede doneert, kunt u de giften van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken, uiteraard binnen de daarvoor geldende regels. Lees hier meer over in schenken en de fiscus.

Schenken en de fiscus

Schenken aan een goed doel? Dan zijn speciale fiscale regels van toepassing. We hebben de belangrijkste voor u op een rijtje gezet.
De Stichting AED Gemeente Ede is bij de Belastingdienst geregistreerd als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Vanaf (in aanvraag) gelden de volgende fiscale voordelen:

• een ANBI hoeft geen successierecht of schenkingsrecht te betalen over erfenissen en schenkingen die de ANBI ontvangt in het kader van het algemeen belanguitkeringen die een ANBI doet in het algemene belang zijn vrijgesteld voor het recht van schenking.
  • als een instelling door de Belastingdienst is aangewezen als een ANBI, kan een donateur giften van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken, uiteraard binnen de daarvoor geldende regels (deze tekst is afkomstig van de website van de belastingdienst)
  • Het bedrag dat u schenkt komt dus volledig ten goede aan de Stichting AED Gemeente Ede.
  • Meer informatie over fiscale onderwerpen? Bel met de Belastingtelefoon op 0800 - 0543 of kijk op Belastingdienst: Giften
Wij staan ingeschreven sinds (in aanvraag) als: Stichting AED Gemeente Ede met ANBI nummer (in aanvraag).

Sponsoring

De behoefte aan maatschappelijk betrokken ondernemen neemt steeds meer toe. Het helpt bestaande klanten te houden en nieuwe klanten te werven.
Laat ook uw maatschappelijke betrokkenheid zien en steun de Stichting AED Gemeente Ede!
Samenwerking met onze stichting is gebaseerd op wederzijds respect en gezamenlijke doelstellingen zodat win-win situaties worden gecreëerd en kan in veel verschillende vormen inhoud krijgen.
Samenwerkingsvormen.

Eenmalige of structurele steun?

Aan u de keuze. Neem contact op voor de samenwerkingsvorm die het beste bij uw organisatie past.

De club van 100

Het doel van de Stichting AED Gemeente Ede is het beheer, onderhoud en vervanging en aanschaf van openbare AED’s die 24 uur per dag en 7 dagen in de week beschikbaar zijn. Hiervoor is veel geld nodig.
Om het bovenstaande te bereiken hebben we donoren nodig. We hebben daarom binnen de Stichting een Club van Honderd opgericht. Dit zijn over het algemeen Ondernemers die € 100,00 per jaar willen storten. Particulieren kunnen uiteraard ook deelnemen of een gewone donatie doen. Een lijst van namen met bedrijfslogo word dan op de website geplaatst.

Mogelijke tegenprestaties

Dit zijn onder andere:

• uw naam op AED, kast of beide
  • reclame in nieuwsbrieven (logo, artikel, etc.)
  • prominente reclame op de website en link naar uw bedrijf
  • aanwezigheid als VIP bij belangrijke activiteiten